De meest gestelde vragen

De algemene voorwaarden kan je hier vinden.

Op de contactpagina vindt je onze contactgegevens. We zijn zowel telefonisch als per mail te bereiken.

Heb je een klacht over Travilla of over jouw accommodatie? Wat spijtig om te horen!


Je kan de klacht kenbaar maken door het contactformulier in te vullen op de contactpagina. Om de klacht zo goed mogelijk te kunnen behandelen ontvangen we graag een duidelijk omschrijving van het probleem. We zullen dit vervolgens zo spoedig mogelijk oppakken!

Een geschikte accommodatie gevonden? Wat leuk om te horen!

Om een accommodatie te boeken doorloop je de volgende stappen:


  1. Kies de gewenste reisperiode en het reisgezelschap op de beschrijvingspagina en klik op "Bekijk beschikbaarheid".
  2. Kies een kamer en vul de gewenste hoeveelheid in.
  3. Klik op "Ik ga boeken"
  4. Vul jouw gegevens in en kies een betaalmethode.
  5. Kies voor boeking bevestigen om de boeking definitief te maken.

Het is niet mogelijk om via de website een optie te nemen. Wij werken samen met verschillende verhuurders. Bij enkele verhuurders is het wel mogelijk om een optie te nemen. Als je contact opneemt met de klantenservice, dan kunnen we altijd kijken wat er mogelijk is.

Travilla hanteert op dit moment geen kortingscodes.

Heb je telefonisch of online geboekt? Wat leuk om te horen!

Bij het boeken is er een e-mailadres opgegeven. Naar het opgegeven e-mailadres hebben wij een bevestiging gestuurd. De komende dagen ontvang je nog een mail met aanvullende informatie. Mochten er vragen zijn, dan kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Op dit moment zijn de volgende betaalmethode's beschikbaar:

  • IDEAL
  • Paypal
  • Creditcard

Staat de gewenste betaalmethode er niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice, zodat we passende oplossing kunnen vinden.

Nader in te vullen.

Nee, de huurprijs betaal je altijd vooruit. Bij aankomst betaal je een borgsom en eventuele plaatselijke kosten.

Ja, alle prijzen op Travilla.nl zijn inclusief BTW.

Ben je door omstandigheden genoodzaakt je boeking te annuleren? Wat jammer om te horen.

Neem telefonisch of per e-mail contact op met onze klantenservice om een boeking te annuleren. Vermeld altijd je boekingsnummer zodat we de annulering zo snel mogelijk kunnen verwerken.

Let op: Aan een annulering zijn kosten verbonden.

Nadat de volledige reissom is voldaan ontvang je aanvullende informatie over het verblijf. Daarin staan onder andere het exacte adres en de de huisregels.

Bij elke accommodatie kan je onder het kopje ‘huisregels’ zien op welk moment je kan inchecken/uitchecken.

Ja, de toeristenbelasting dien je ter plaatse te betalen.

Een account geeft jou de mogelijkheid om zelf je gegevens te beheren. Wanneer je ingelogd bent zijn er een aantal mogelijkheden:


  • Boekingen | Hier zie je een overzciht van al jouw boekingen met bijbehorende boekingsstatus.
  • Opgeslagen accommodaties | Hier zie je een overzicht van jouw favoriete accommodaties.
  • Mijn gegevens | Hier kan je alle persoonsgegevens invullen/aanpassen.
  • Wachtwoord aanpassen | Hier kan je jouw wachtwoord aanpassen. 

Rechtsboven op de pagina kan je kiezen voor registeren. Vul eenmalig het formulier in om een account aan te maken. Na het invullen van het registratieformulier ontvang je een bevestigingsmail om het account te activeren. Klik op de link in de mail en jouw account is actief.

Wachtwoord vergeten? Dat kan gebeuren! Op elke pagina van Travilla kan je linksonder klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Op deze pagina kan er een e-mailadres ingevuld worden om je wachtwoord te resetten. Geef altijd het e-mailadres op waarmee je geregistreerd bent. Anders ontvang je geen mail.

Ja, het is mogelijk om een accommodatie te boeken zonder account.